Salgsbetingelser
1. Parter
Selger er:
Sengemakeriet Gullaksen Møbler AS, Organisasjonsnummer 963 762 038 MVA
Fjordgata 70
7010 Trondheim
Telefon: 73 52 01 11
E-post: post@soveromsbutikken.no
Åpningstider kundeservice og butikk:
Mandag, Tirsdag, og Fredag 10:00 - 17:00
Onsdag og Torsdag: 10:00 - 18:00
Lørdag: 10:00 - 16:00
søndag: stengt.
Helligdager og offentlige fridag - stengt
Selger blir i det følgende benevnt ”vi” eller ”oss”.
Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”
2. Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme,
noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
3. Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
Det er ingen skjulte kostnader ved handel hos oss.
4. Betalingsmetoder
Du kan velge mellom fire betalingsmetoder:
a) Faktura 14 dager er standard betalingsmetode, og velges automatisk ved klikk på "fullfør kjøp". (Du kan senere velge kortbetaling, se punkt C) Med fakturabetaling får du 14 dager betalingsfrist.
Faktura sendes per e-post til registrert e-postadresse ved bestilling.
Det blir utført en kredittsjekk på ditt personnummer, samt en kontroll på at personnummer og folkeregistrert adresse stemmer overens.
Dette er en sikkerhet for at personen ordren skal leveres til virkelig er den han / hun utgir seg for å være.
Ved manglende betaling sendes skriftlig varsel om inkasso. Overholdes ikke fristen vil inkasso bli iverksatt. Ved forsinket eller manglende betaling påløper renter og gebyrer i samsvar med forsinkelses- og inkassoloven.
Vi forbeholder oss retten til å foreta en kredittvurdering. Hvis du oppdager feil ved faktura, vennligst kontakt Klarna på www.klarna.no.
b) Faktura med delbetaling. Faktura sendes per e-post. Med delbetaling kan du delbetale ordresummen med månedlige tilsendte fakturaer.
Du kan når som helst innfri hele ordresummer på faktura uten ekstrakostnader. Samme vilkår for faktura som i punkt 4 a.
c) Kortbetaling via Klarna. Kortbetaling velges på siden etter å ha klikket på "fullfør kjøp". B
d) Betaling via NETS betalingsterminal for VISA eller Mastercard (For bedrifter). Kortet ditt belastes samme dag som varen blir sendt fra vårt lager. (Merk at beløpet kun er reservert fra din konto på kjøpsdagen).
e) Handle som bedrift. Vi gir 14 dagers forfall til bedriftskunder i privat sektor. Vi forbeholder oss retten til å foreta en kredittvurdering. Om kredittsjekken ikke blir godkjent vil vi kunne tilby forskuddsbetaling direkte til bank.
Hvis du oppdager feil ved faktura, vennligst ta kontakt med post@soveromsbutikken.no. Kjøp fra offentlig sektor har 30 dager forfall.
5. Levering og forsinkelse
De fleste leveringer skjer med Bring. Hvis ikke dette er mulig bruker vi en annen speditør.
Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt.
Leveringstiden er normalt 2-4 arbeidsdager (hverdager), avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres,
og om varene er på lager. Kunde vil få beskjed når varene er utsendt.
Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som Bring Servicepakke(med unntak for visse mindre artikler som sendes i brevs form) og hentes på ditt lokale postkontor/butikk.
Større sendinger sendes som hjemlevering.
Alle hjemleveringer er såkalt Curbside (nærmeste hindring) Innbæring er IKKE inkl, og dette må avtales på forhånd. Da dette ikke tilbys over hele Landet.
Det er også mulig å få varene levert på din arbeidsplass. Ta kontakt med oss hvis du ønsker dette.
Vi sender ut en e-post ved godsinnlevering, der vi angir ditt kolli-id så fremst pakken ikke sendes med brevpost. Dette gjør at du kan spore pakken på https://www.bring.no/
Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket eller ikke kan leveres, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.
Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve kjøpet.
6. Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene, skal du undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, og om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
Ved skade på emballasje, dokumenter med bilder, og send oss dette innen 4timer på mail:
post@soveromsbutikken.no Dette for at vi må rette krav mot transportør.
Ved andre avvik ta kontakt snarest på mail til oss.
7. Reklamasjon og Garanti
Dersom produktene har feil eller mangler må du snarest mulig ta kontakt med oss slik at vi kan søke utbedring av feilen.
Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 8.
Ved reklamasjon på ett produkt trenger vi følgende informasjon sendt per mail til post@soveromsbutikken.no :
- Ordrenummer og kjøpsdato
- Reklamasjonsårsak
- Bilde av feilen
- Saken tas videre til rett leverandør som håndterer reklamasjonen
8. Angrerett og bytte
Informasjon om angrerettloven:
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist).
Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag. Pakken skal deretter sendes oss innen 14 dager. Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag.
En vare som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny.
I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres.
Følgende kriterier må overholdes:
Produktet og tilhørende tilbehør som er nødvendig for å bruke produktet, skal returneres i samme stand som da du mottok det.
Ved kansellering av produkter som er laget etter spesifikasjoner som farge og størrelse fra kunde, så kan det tilkomme et begyr ved avbestilling. Ta kontakt med oss ang dette.
Ellers forutsetter det at produktet med tilbehør ikke har blitt påført riper, slitasje, smuss / skitt, lukt eller andre synlige skader, for at krav om angrerett kan godkjennes.
Hygieneprodukter kan IKKE være brukt, eller brutt forsegling. Eksempler på slike produkter:
Laken, Dyne, Pute, Overmadrass, Madrass, Sengesett osv.
Hvor dette ikke er overholdt, vil du ha mulighet for å dekke inn verditap, hvis ikke vil vare bli sendt i retur.
Vi henviser videre til angrerettloven:
§ 25 Forbrukerens forpliktelser når angreretten brukes ved avtale om levering av varer
Du som kunde står selv for utgiftene ved å returnere varene til oss.
Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending.
Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen til deg. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel er stilt til rådighet for oss.
Angrerettskjema sendes i mail sammen med bekreftelse på at bestillingen din er sendt.
Kunde er ansvarlig for at returpakken bringes tilbake til Sengemakeriet. Vi dekker ikke tap av pakker som skulle blitt borte i postgang til oss. Ved returforsendelse til oss bør det benyttes en sendingsmetode som gir pakken sporingsmuligheter.
I Sendingsbekreftelsen du mottar fra oss ligger angrerettsskjema vedlagt.
9. Uavhentede pakker
Dersom du når du bestiller hos oss velger leveringsmetoden Post i butikk,
har vi oppfylt vår del av kjøpsavtalen når pakken er levert til ditt post i butikk. Det er da ditt ansvar som kunde å hente ut pakken innen fristen Bring oppgir etter pakkens ankomst på post i butikk.
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil pakken bli sendt i retur til oss. Når pakken kommer i retur til oss vil vi ta kontakt med deg for å høre om du ønsker pakken sendt på nytt eller om du angrer kjøpet. Du blir da belastet med kostnaden som pakken kostet i retur.
Du er selv ansvarlig for at kontaktinformasjonen du har oppgitt på ordren din er riktig. Har du ikke mottatt mail eller sms pga. feil oppgitte opplysninger står du fremdeles ansvarlig for å hente ut pakken i tide.
Husk at du når som helst etter bestilling kan ta kontakt med oss for å få informasjon om bestillingen din.
Denne informasjonen vises her under kjøpsbetingelser, under kjøpsprosessen i handlekurven samt på mail du mottar ved sendingsbekreftelse.
Om du ønsker ny utsending på en uavhentet pakke vil det faktureres et fraktgebyr basert på transportørens priser.
10. Personopplysninger
Denne personvernerklæringen gjelder alle forretningsprosesser i Sengemakeriet Gullaksen Møbler AS, heretter benevnt som Behandlingsansvarlig.
Erklæringen gir informasjon om databehandling utført av Behandlingsansvarlig og bestemmer formålet og virkemidlene for behandlingen samt databehandling vi gjør på vegne av våre kunder basert på deres instruksjoner.
Behandling av personlige data er nødvendig for at vi skal kunne ivareta våre kontraktsforpliktelser og betjene deg som kunde. Personlig data kan også benyttes til følgende formål: Salg, kontakt med kundeservice, markedsføring, informasjon, bokføring.
Ved markedsføring på e-post/sms innhenter et eksplisitt samtykke på forhånd.
Ved å gi oss dine personlige opplysninger, godtar du praksis og vilkår som er beskrevet i denne personvernerklæringen.
Om du har innsigelser med hensyn til vår behandling av personvern har du også anledning å klage til Datatilsynet.
Behandlingsansvarlig:
Sengemakeriet Gullaksen Møbler AS
Fjordgata 70
7010 Trondheim
E-post: post@soveromsbutikken.no
Telefon: +47 72 52 01 11
Personvernombud:
E-post: andreas@soveromsbutikken.no
Telefon: +47 40 55 09 70
Opplysninger som innhentes
Opplysninger kan registreres og lagres når du registrerer deg på www.nettbutikk.no, når du er i kontakt med salg og support enten via e-post, chat eller når du bruker våre tjenester.
Hvor lagrer vi informasjon om deg – og hvor deler vi informasjonen om deg med andre?
Vår ehandelsplattform er levert av Mystore.no AS og data lagres i deres skytjenester hos Amazon Cloud Services(AWS) sitt datasenter i Irland.
Underleverandører
Behandlingsansvarlig benytter seg også av tjenester levert av 3. Part. Her er en oversikt over underleverandører hvor informasjon kan lagres
Vipps:
Om en betaler med Vipps i nettbutikken (eller vår fysiske butikk) vil ditt telefonnummer sendes til Vipps for videre identifikasjon.
Klarna:
Om en betaler med Klarna i nettbutikken vil personlig informasjon som e-post, navn, adresse, personnummer deles med Klarna for kreditt.
Gsuite by Google:
Gsuite by Google benyttes blant annet til håndtering av e-post, dokumenter (G Disk). Informasjon lagres i disse systemene og e-postkorrespondanse eller dokumenter kan være lagret hos Gsuite by Google.
Mailchimp:
Mailchimp benyttes for e-postmarkedsføring eller utsendelse av nyhetsbrev. Navn og e-post kan deles med Mailchimp.
Google Analytics:
Google Analytics benyttes for analyse av trafikk. IP-adresser og besøksmønster lagres.
Consignor:
Consignor er vår leverandør av EDI-løsning. Når du handler i vår nettbutikk så vil informasjon som navn, telefonnummer og adresse deles med Logistra for utskrift av fraktbrev og transport-etiketter.
Bring:
Vi sender pakker med Bring og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer og adresse.
Postnord:
Vi sender pakker med Postnord og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer og adresse.
Kommunikasjon gjennom e-post og sms
Som kunde vil du motta kunne motta e-post og sms rundt ditt kundeforhold. F.eks vil vi sende deg e-post/sms relatert til ordrer du har lagt inn, sms med sporingsnummer, glemt passord, informasjon rundt din kundekonto, ol. Dette er definert som berettiget interesse og det vil ikke bes om samtykke til.
Vi benytter også e-post til markedsføring og kommunikasjon. Som kunde av Soveromsbutikken Sengemakeriet vil du med jevne mellomrom motta nyhetsbrev så fremst du har gitt et aktivt samtykke til det. Det er mulig å melde seg av nyhetsbrev ved å klikke på avmeldingslinken i e-postene.
Innsyn og retting
Du har krav på innsyn i de opplysninger som er registrert om deg. Innsyn kan også fås ved å sende en henvendelse til privacy@gdpr.no. Dersom de registrerte opplysninger ikke er riktige eller er ufullstendige, kan du kreve at opplysningene korrigeres i henhold til personopplysningsloven.
Oppbevaring og sletting
Opplysninger som ikke lenger er nødvendig for det formål de er laget for, slettes fra våre systemer.
Informasjon om bruk av informasjonskapsler.
En informasjonskapsel (cookie) er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin.
Vi bruker informasjonskapsler blant annet til å huske din innlogging, passord i kryptert form, til å forbedre brukeropplevelsen og som en del av vår markedsføring mot nye kunder.
Når du besøker våre tjenester, setter vi både midlertidige og varige informasjonskapsler. En midlertidig informasjonskapsel slettes ofte automatisk når du lukker nettleseren din, mens varige kan ligge på din maskin i opptil ett år.
Om du ønsker å lære mer om informasjonskapsler kan http://www.aboutcookies.org benyttes.
Følgende informasjonskapsler er i bruk i våre tjenester
Bruk av våre butikkløsninger
Vi benytter informasjonskapsler til blant annet å huske deg som kunde og huske innhold i din handlekurv. Uten informasjonskapsler vil ikke en nettbutikk kunne fungere.
Bruk av Klarna Checkout
Når våre butikkløsninger benyttes sammen med Klarna Checkout settes det informasjonskapsler fra Klarna. Mer informasjon på https://www.klarna.com/no/cookies/.
Google Analytics
Google Analytics benytter informasjonskapsler for analyse av trafikk.
Google Adwords
Vi benytter oss av annonsering gjennom Google sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.
Facebook Pixel
Vi benytter oss av annonsering gjennom Facebook sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.
Samtykke i bruk av informasjonskapsler
I henhold til norsk lov har du automatisk samtykket i at vi lagrer informasjonskapsler på din datamaskin dersom du tillater dette gjennom innstillingene i din nettleser.
11. Salgspant
Dersom foresendelsen ikke gjøres via postoppkrav har leverandør salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, er betalt i sin helhet.”
12. Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor.
Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.”
13. Lover som regulerer salg til privatpersoner utenfor fast utsalgssted.
Salg til forbrukere er gjenstand for omfattende regulering.
Følgende lover har betydning for salg på Internett og dermed for innholdet i salgsbetingelsene:
Forbrukerkjøpsloven
Angrerettloven
Ehandelsloven
14. Falske bestillinger og forsøk på svindel
Falske bestillinger og forsøk på svindel vil alltid bli politianmeldt. Det er ikke tillatt å bestille i andres navn, med mindre dette på forhånd er klarert med mottaker.
I tilfeller hvor mottaker ikke kjenner til bestillingen vil dette bli sett på som forsøk på svindel, og blir dermed politianmeldt.
15. Force majeur
Er Sengemakeriet Gullaksen Møbler AS forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann,
krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft,
samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt,er Sengemakeriet Gullaksen Møbler AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum
16. Kopirett
Alt innhold på disse nettsidene er under Sengemakeriet Gullaksen Møbler AS sine rettigheter, og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter,
herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig
lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra Sengemakeriet Gullaksen Møbler AS.
17. Mottakere av nyhetsbrev
Ved å handle i vår nettbutikk kan man velge å motta nyhetsbrev eller ei før kjøpet inngås. Vi sender kun ut nyhetsbrev til de kundene som ønsker å motta det. Nyhetsbrev kan sendes i form av epost, sms eller som post.
For å melde seg av videre mottak av nyhetsbrev så gjøres det ved å sende stopp-sms til eller ved å klikke på link i nyhetsbrev for avmelding. Ønsker man å melde av begge formater må man fullføre stegene til både sms og nyhetsbrev. Man kan også kontakte oss, og vi vil ordne det manuelt. Vennligst vær oppmerksom på at det kan ta 48 timer før avmeldingen er registrert i alle systemer.
18. Endring av vilkårene
Sengemakeriet Gullaksen Møbler AS forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene, uten på forhånd i varsle våre kunder og samarbeidspartnere.